منتدا ساهر لاحلى الاوقات
كل اعضاء المنتدا بترحب بلاعضاء الجدد

ونتمنا الاستفادة والافادة للمنتدا


منتدانا منتداكم معا نفيد ونستفيد وننتظر منكم المزيد
 
الرئيسيةالشات*شات المنتدىالتسجيلدخول
بحـث
 
 

نتائج البحث
 
Rechercher بحث متقدم
المواضيع الأخيرة
» كاظم الساهر جالسه لوحدك
الأربعاء فبراير 05, 2014 2:39 am من طرف مدينة الحب

» فاكهه الحب للناس اللى يفهمو معنى الحب
الجمعة أغسطس 09, 2013 9:29 am من طرف Admin

» ~~بكل الحب اتيتكم فهل لي مكان بينكم ~~
الأربعاء نوفمبر 21, 2012 6:47 pm من طرف اتعبنى قلبى

» ههههههههههههههههه
السبت فبراير 25, 2012 8:41 pm من طرف احساس حزين

» (هاااااام جدا) اضرار المحمول للرجال
السبت فبراير 25, 2012 8:22 pm من طرف احساس حزين

» (هاااااام جدا) اضرار المحمول للرجال
السبت فبراير 25, 2012 8:18 pm من طرف احساس حزين

» لــــكــــــــــل الشـــــلـــه
السبت فبراير 25, 2012 8:14 pm من طرف احساس حزين

» ابرار الجنه
السبت فبراير 25, 2012 8:07 pm من طرف احساس حزين

» بعد طول غيااااااااااب رجعت تانى
السبت فبراير 25, 2012 8:03 pm من طرف احساس حزين

أفضل 10 أعضاء في هذا المنتدى
RORO
 
Admin
 
احساس حزين
 
نانو
 
مدينة الحب
 
دموع القمر
 
ابو محمود
 
معاذ
 
وعد
 
هــمـسة
 

شاطر | 
 

 كلة لازم يدخل هنا كلام كبير جدا جدا جدا!!!!!!!!!!!!

اذهب الى الأسفل 

هل تؤيد الصداقة على الشات ؟
1/نعم
25%
 25% [ 1 ]
2/ لا
0%
 0% [ 0 ]
3/ ربما
25%
 25% [ 1 ]
4/ موش كلوا
50%
 50% [ 2 ]
5/ قجد يكون هناك صداقة
0%
 0% [ 0 ]
مجموع عدد الأصوات : 4
 

كاتب الموضوعرسالة
الحب المستحيل
عضوفضي
عضوفضي
avatar

عدد المساهمات : 175
السٌّمعَة : 1
تاريخ التسجيل : 15/01/2010

مُساهمةموضوع: كلة لازم يدخل هنا كلام كبير جدا جدا جدا!!!!!!!!!!!!   الإثنين مايو 10, 2010 7:19 am

بسم الله الرحمن الرحيم
ايها الاخوة الكرام انا جى أقولكم قصة واقعة ربما قد يهاجمنى أشخاص ولكنى لا أخشى أحد وطبعا موش هزكر اسامي حد
وممكن تكونوا أنتوا فاهمني كويس
المهم
كان يامكان كان فية وجود لشات طبعا موش هزكر اسمة ذلك الشات تعرض للتفريق والتشتيت من قبل ناس وكان هذا الشات من أقوى الروابط اللى كانت تجمع بين أعضاءة وزوارة ومشرفينة ومدرينة
ذلك الشات شارك فى الجميع البهجة والسعادة
بس فية حاجة مهمة قبل ما أكمل كلامى نقطة مهمة جدا
كل شخص على الشات يعتبر شخصية وهمية بتحددها على حسب خيالك من طريقة الكلام هناك من تحس انه محترم وهناك من تحس انه متواضع وهناك من تحس انة ظالم وهناك من تحس أنه مجرم وهناك من تحس انهة لا شئ
شخصيات عديدة ملهاش أخر والبشر ألوان ومحدش يقدر يخالفنى دي حاجة
الحاجة التانية مافيش انسان كامل كلوا بيغلط ما فيش حد ملاك
الحاجة التالتة موش كل واحد تكلمة ويكون طريقة كلامة كويسة يبقى صادق أو تثق فية أكتر من اللاازم محدش عارف ميزة الشخصية اللى قدامك دي جايز تكون غدر أو من نوع النميمة والغميمة
او من اللى بيطعن فى الضهر أو اللى بوجهين
الحاجة الرابعة الشات دة مجرد تسلية ياريت محدش يدخل امورة الشخصية فية
الحاجة الخامسة كوووول اللى قددامك دول أكيد كدابين ومحدش يقول لأ
كلة بيكدب بس موش فى كل حاجة طبعا هناك صراحة كبيرة جدا ولكن الجميع يخطأ فى اشياء ويكذب
الحاجة السادسة محدش هيلزم حد
الحاجة السابعة كلناااااااا من أصغر وااحد لأكبر واحد كلنا ولا حاجة فى الدنيا كلنا مجرد ورق فى لعبة الدنيا
الحاجة التامنة مافيش أمان للبشر ودى من عندي
اكيد كلامى ممكن يزعل حد بس دي الحقيقة ومحدش يقول لأ أنا بكدب انتا بتكدب وانتا بتكدب وانتا كمان بتكدب بس ممكن تكون كدة بيضا زي ما بيقولوا
المهم نرجع لموضوعنا
انا كنت واحد من اعضاء الشات دة وربما كنت من زوارة ولكن عاطفتى قربتنى من كثير من الشخصيات الوهمية التى امامى حتى أصبحت أحس بيهم وبظروفهم وطبعا دة وهم وكلهم مسجلين فى عقلي على حسب خيالى وتختلف من شخص لأخر
أكتشفت عدة أشياء مهمة جدا أولها الغرور وتانيها الغدر وتالتها عدم الثقة وان كنت تضحك على نفسك وتقول ثقة فيها ليست بثقة لأن الجميع مجرد اشخاص وهمة فى لوحة مرسومة على شاشة الكمبيوتر
كل من تعرفهم اشخاص بالنسبالك وهمة منهم ذو قيمة واخر ليس بقية وأخر ولا شئ وأخر مايلزمكش لأنك موش تلزموا
الشات اللى كنت فيه علمنا حاجات كتير وخلانا نعرف أنواع الناس بس ياريت الناس تستفيد من التجربة فكلها مجرد مرحلة من الحياة
الشات دة انا شوفت فية تمازج جامد وتواضع بين الجميع وكان الجميع عايش سعداء الا انا جاءت لحظة التفرقة
اللى زهق من الناس واللى اتجوز واللى عامل نفسة روميو
واللى عامله نفسها جوليت واللى عامل نفسة عنتر واللى عامله نفسها عبلةههههههههه حاجات كتير
المهم ذلك الشات تفرق الى مجموعات وكل مجموعة استقلت بذاتها
ألا أن أنت اللحظة ايضا وتفرقت تلك المجموعات الى أفراد
والا أن اتيت اللحظة ولا وجود للافراد هناك أفراد مازلت أزكرهم ولكنى كتن اعلم انهم زات يوم لن نعرف عنهم شئ نهائي
دة حدث بالفعل أقرب الأشخاص الوهمية لبعض أصبحوا فى وقت قصير كدا بعد سنين اعداء للحظة لم يتخيلها احد العديد من الاشخاص حدث معاهم ذلك وانا واحد منهم
تفتكروا اية السبب فى كدة فى تفرقة الجميع هل هوة الغرور والأنانية
أم هوة مجرد مرحلة من الحياة ياريت الجميع يجاوب وياريت بصراحة اللى يعرف حد مايفكرش يخسرة تانى لأنة بعد كدة هيشتاق لتلك الشخصيات وكانة جزء من قلبة
كلام منطقى وكلام لا منطقى بس ياريت الناس تفضل جنب بعضها ياريت كل مجوعة أو اسرة بجد محدش يخسر حد لأنك فى الاخر هتعانى من مشاكل فى حياتك الواقعية بسبب بعدك عنهم لأن هناك من يفيد وهناك من يضرك أرجو من الجميع اختيار الطريق الصحيح وعدم التفريط فى فقدان الاصدقاء
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
????
زائر



مُساهمةموضوع: رد: كلة لازم يدخل هنا كلام كبير جدا جدا جدا!!!!!!!!!!!!   الإثنين مايو 10, 2010 7:40 am

تسلم بودى موضوع جميل جدا ويارب احنا

رواد منتدا ساهر نفضل طول العمر اسره واحده وايد وحده

تقبل مروري المتواضع
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
وعد
مشرفه مجتهدة
مشرفه مجتهدة
avatar

عدد المساهمات : 219
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 06/03/2010

مُساهمةموضوع: رد: كلة لازم يدخل هنا كلام كبير جدا جدا جدا!!!!!!!!!!!!   الإثنين مايو 10, 2010 12:41 pm

الاخ العزيز بودى الموضوع فعلا جميل جدا وواقع ديما بيحصل

بس اضيف ليك ان فرقة الاصحاب وكل العلامات الى انت قولتها مش فى الشات او النت بس

النت فى نظرى مجتمع زى المجتمع الواقعى طبعا مع فرق معرفت مين الشخصية الى بتكلمها بس اكيد نفس التفكير ونفس الشخصية لا فرق سوى الاسم ومعلومات عامة شخصية اى حد على اشات اكيد نفس شخصيتة فى الواقع انا كان محترم او غدار مستهتر او ملتزم

واخيرا انا عن نفسى هتمسك باى شخصية على الشات اثقا تمام من جديتها واحترمها وتدينها مثل الواقع تمام

واخير ادعو الله عدم التفرق بين الصحاب ا

الصديق الحقيقي : هو الذي يحبك بالله و في الله دون مصلحة مادية أو معنوية

_________________



مصرية فى هواها تاركة العالم وراها ومن يعرفها لن ينساها
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
الحب المستحيل
عضوفضي
عضوفضي
avatar

عدد المساهمات : 175
السٌّمعَة : 1
تاريخ التسجيل : 15/01/2010

مُساهمةموضوع: رد: كلة لازم يدخل هنا كلام كبير جدا جدا جدا!!!!!!!!!!!!   الإثنين مايو 10, 2010 5:18 pm

شكرات على رددوكم بس هدفى من الموضوع علشان محدش يفهمنى غلط ياريت مشوفش تفرقة من أى أحد
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
????
زائر



مُساهمةموضوع: رد: كلة لازم يدخل هنا كلام كبير جدا جدا جدا!!!!!!!!!!!!   الإثنين مايو 10, 2010 5:41 pm

السلام وعليكم فعلا بودي انا وحده
من مشرفين شات داوهقلك ايه سباب تشتيت الاعضاء
لي كانو فيه هيا نميما دي سباب
كل وحد يخد الكلام ويوديه لي تاني
وانت عندك حق شات دا كان من اجمل شتات
بس الله يجازي لي كان سباب بس بنسبه لي الاشخاص
مخسرناش حد واكيد لي خصرنهوم ميلزموناش
بس لي احلى اني الاجمل الي كانو هناك وانت وحد منهم
لسا مجتمعين الحمد الله وبنسبا لي الصدقاء
بيقول المثل مصارين البطن وبتتخانق
واكيد كل اخ واخت بيختلفو بس في الاخير بيتصافو
ومن نحيت كلو كداب ولا حد يلزم حد دا كلام فاضي
عشان طلمه اصحاب واحباب يبقه مفيش حد هيفرق بنه اكيد
وعلى فكرا انا مش ليا اصحاب في الواقع
ولاو كان عندي مش هيكنو اغلى من لي على شات وفي الاخير
شششششششششششكرا يا جميل على الموضوع تسلم اوي
وتقبل مروري وربنا مايفرق لا حبيب ولا صديق تحياتي
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
الحب المستحيل
عضوفضي
عضوفضي
avatar

عدد المساهمات : 175
السٌّمعَة : 1
تاريخ التسجيل : 15/01/2010

مُساهمةموضوع: رد: كلة لازم يدخل هنا كلام كبير جدا جدا جدا!!!!!!!!!!!!   الإثنين مايو 10, 2010 6:20 pm

شكرا دنيا وشكرا وعد وشكرا دودو ردودكم اثبتتلى قوة شخصيتكم وأحب أقول لدودو لو مالكيش اصحاب فى الحقيقة أحنا موجودين بس ياريت تختارى الاصحاب صح وربنا يزيدنا على التجمع وربنا يقربنا لبعض اكتر ومايفرقناش زي الرابطة اللى كانت حصلت يلا ربنا يعيينا كلنا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
كلة لازم يدخل هنا كلام كبير جدا جدا جدا!!!!!!!!!!!!
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدا ساهر لاحلى الاوقات :: قصص واقعيه-
انتقل الى: